اختلالات تنفسی در خواب

اختلالات تنفسی در خواب : اختلالات زیادی مرتبط با خوابیدن وجود دارد مانند راه رفتن در خواب ، کم خوابیدن ، زیاد خوابیدن ، پریدن از خواب ، خواب بیش از حد عمیق و موارد دیگر .

یکی از مشکلاتی که برخی افراد در هنگام خواب دارند ، وقفه ناگهانی تنفس است که با آپنه خواب یا قطع تنفس در خواب نیز شناخته می شود .

این اختلال به طور معمول بین ۱۰ تا ۳۰ ثانیه طول می کشد و افرادی که مبتلا به این اختلال هستند در طول شب امکان دارد یک تا چندین بار دچار آپنه خواب شوند .

در واقع آپنه خواب باعث توقف نفس کشیدن فرد می شود و اغلب خود فرد متوجه آن نمی شود .

در مواقعی وقفه در تنفس بسیار طولانی می شود و فرد ۲ دقیقه دچار وقفه تنفسی می شود .

آپنه ها باعث می شوند که فرد در طی شب چندین بار از خواب بپرد و نتواند خواب راحتی داشته باشد.

همچنین احساس خفگی در خواب نیز از دیگر علائم وقفه های تنفسی طولانی در خواب است .

یکی از دلایل اختلالات تنفسی در خواب می تواند به علت اضافه وزن باشد و آپنه خواب بیشتر در افرادی که دچار اضافه وزن هستند دیده می شود .

البته افرادی که از تناسب اندام خوبی برخوردار هستند نیز دچار وقفه تنفسی می شوند .

از دیگر دلایل اختلال تنفسی در خواب می توان به داشتن لوزه های بزرگ ، زبان بزرگ یا بافت های بیش از حد در راه تنفسی اشاره کرد .

اختلالات تنفسی در خواب

علائم اختلالات تنفسی در خواب

وقفه های تنفسی باعث می شوند که فرد در طول شب به خوبی استراحت نکند به همین دلیل در طول روز نیز انرژی کافی را ندارد و به علت خواب نا آرامی که داشته است دچار هنجارهای اخلاقی می شود.

برخی از علائم :
  • خواب آلودگی در طول روز
  • خشکی دهان و گلو در هنگام برخاستن از خواب
  • بدخلقی
  • عرق کردن زیاد در خواب
  • تکرر ادرار در خواب
  • کاهش یادگیری در توانی
  • وغیره.

درمان نکردن وقفه های تنفسی در خواب می تواند عوارضی چون سکته مغزی ، افزایش فشار خون نارسایی و حمله قلبی ، ناتوانی جنسی و موارد دیگر را در پی داشته باشد.

به همین دلیل برای درمان آن باید اقدام کنید تا پس از درمان ، از خواب راحت و بهبود کیفیت زندگی خود لذت ببرید.

برای درمان به کلینیک خواب مراجعه کنید تا پس از معاینه شدن اقدامات لازم انجام شود.

درمان اختلالات خواب

درباره جراح بینی اصفهان

اینجانب مهدی قدیری متولد 1344 در سال 1362 در رشته پزشکی وارد دانشگاه علوم پزشکی تهران شدم و فارغ التحصیل سال 1370 می باشم و پس از گذراندن دوران طرح و سربازی در سال1373 در رشته گوش و حلق و بینی در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان پذیرفته شدم و سال 1377بعنوان نفراول دانشگاه در این رشته فارغ التحصیل شدم و بورد تخصصی خود را دریافت نمودم.

• 3 × پنج =