جراحی بینی کج

انحراف و کجی بینی ، بر اثر آسیب به ساختار بینی به وجود می آید که گاهی علت این ضربه ها و آسیب های وارد شده به بینی می تواند بر اثر زایمان یا در دوران کودکی باشد که باعث انجام عمل جراحی بینی کج در شخص می شود.

علائم بینی کج :

• خشک شدن دهان
  • ناراحتی مجاری تحتانی تنفسی
  • خرخر شبانه
  • سینوزیت

جراحی بینی کج

جراحی بینی کج :

یکی از روش های موقت برای پنهان کردن کجی بینی ، استفاده از کرم های آرایشی و به کار بردن رنگ های تیره و روشن در صورت می باشد که هر مقدار هم که این کار را با مهارت انجام دهید، تغییر اساسی در مشکل بینی شما به وجود نمی آورد و روش دائمی برای درمان کجی بینی ، انجام عمل زیبایی بینی کج است.

سپتورینوپلاستی :

کجی بینی یک عمل زیبایی محسوب می شود و انحراف آن در ظاهر بینی قابل مشاهده است که معمولا همراه با انحراف تیغه میانی بینی می باشد، در این عمل زیبایی بینی که نام آن سپتورینوپلاستی است، علاوه بر اصلاح مشکلات تنفسی فرد شکل ظاهری بینی نیز از حالت منحرف و کج اصلاح می شود.

چگونگی جراحی بینی کج :

مدت زمان عمل انحراف تیغه بینی ، حدودا دو الی سه ساعت می باشد و به وسیله بی هوشی عمومی انجام می شود.

در این روش با ایجاد یک شکاف باریک درون بینی ، مخاط بینی بالا کشیده شده و هر چیزی را که باعث انسداد مسیر عبور هوا می شود جراح بینی برداشته یا جا به جا می نماید.

نکات مهم در مورد عمل سپتورینوپلاستی :

در مورد این عمل ها باید گفت که هرچه ظاهر بینی فرد کج تر باشد، امکان وجود مختصری غیرقرینگی در بینی پس از عمل وجود دارد.

در برخی از افراد کج شدن بینی بر اثر ضربه یا کجی نوک بینی ممکن است با یک بار عمل اصلاح نشود و به عمل دوم نیاز باشد.

پس از جراحی بینی ، داروهای تجویز شده توسط جراح بینی را به طور کامل مصرف نمایید.

کبودی و تورم پس از عمل موقتی بوده و پس از چند روز به مرور زمان محو می شود، توصیه می شود، برای تسریع در روند کاهش کبودی ، از کمپرس یخ استفاده نمایید.

بیمار قادر به انجام فعالیت های عادی و سبک پس از انجام جراحی بینی می باشد.

انجام ورزش ها و فعالیت های بدنی شدید می تواند خطر خونریزی یا جمع شدن خون در داخل تیغه میانی را افزایش دهد که می تواند منجر به یک عمل جراحی دیگر شود.

هزینه جراحی کجی بینی :

هزینه عمل کجی بینی به علت آن که نوعی عمل زیبایی می باشد توسط بیمه پرداخت نمی شود، ولی جراحی انحراف بینی یک عمل درمانی محسوب شده و هزینه آن توسط بیمه قابل پرداخت است.

درباره drghadiriadmin

• هجده − 9 =