پولیپ بینی

اگر احساس کردید در مسیر بینی یا سینوس ها ، یک توده بدون درد با بافت نرم قرار گرفته است ، شما دارای پولیپ بینی هستید.

البته برای تشخیص صد در صد این موضوع بهتر است به جراح بینی مراجعه کرده و تحت معاینه قرار گیرید.

پولیپ های کوچک را فرد احساس نمی کند و تنها جراح بینی می تواند تشخیص دهد اما پولیپ های بزرگ با نشانه هایی چون عفونت در بینی ، مشکل تنفسی و غیره همراه هستند.

نشانه های وجود پولیپ بینی :

• درد در فک بالا
  • آبریزش بینی درمدت زمان طولانی
  • کاهش حس بویایی
  • خر و پف کردن هنگام خواب
  • درد در نواحی پیشانی به علت سر درد سینوسی
  • مشکلات تنفسی

پولیپ بینی

در صورت مشاهده علائم بالا به مدت ۱۰ روز یا بیشتر ، بهتر است به جراح بینی خوب مراجعه کنید تا به صورت دقیق بگوید آیا دارای پولیپ بینی هستید یا خیر.

اگر دارای پولیپ بینی خفیفی بودید ، می توان از طریق راه های داروئی این مورد را درمان کرد ولی در برخی مواقع پولیپ بزرگ است و باید از طریق جراحی بینی آن را رفع کرد.

استفاده از بخور برای جلوگیری از ایجاد پولیپ مفید است چون باعث رطوبت راه های تنفسی می شود.

پولیپ می تواند به علت آلرژی به حیوانات ، گرد و غبار ، تنگی نفس و عفونت های تنفسی باشد زیرا این علائم باعث ورم کردن مخاط داخل بینی می شوند.

درمان پولیپ بینی :

جراحی آندوسکوپی

یک لوله را به همراه دوربین وارد بینی کرده و بعد از مشاهده پلیپ توسط یک وسیله کوچک آن را خارج می کنند.

پولیپ اکتومی

پولیپ های کوچک را توسط دستگاه مکش مخصوصی خارج می کنند.

پولیپ بینی در بین خانم ها رایج تر است ولی در بین بزرگسالان و حتی کودکان نیز پلیپ بینی وجود دارد.

راه های جلوگیری از پولیپ بینی در کودکان و نوزادان

با دستگاه بخور رطوبت محلی که نوزاد است را افزایش دهید.

به نوشیدن مایعات و استراحت کودکان توجه کنید .

عطر ، حیوانات خانوادگی و دود سیگار را از کودکان دور کنید زیرا آلرژی زا هستند و ممکن است مشکلاتی را برای کودک به وجود آورند.

درباره drghadiriadmin

• چهارده + یک =