افرادی که یک بار عمل جراحی بینی انجام داده اند و از نتیجه جراحی اولیه خود ناراضی هستند، می توانند پس از گذشت یک سال از عمل اولیه بینی ، عمل بینی ترمیمی یا ثانویه انجام دهند. برای انجام جراحی بینی ترمیمی در اصفهان می توانید به دکتر مهدی قدیری ، بهترین جراح و متخصص گوش و حلق و بینی اصفهان مراجعه نمایید تا بعد از انجام معاینات لازم در جلسه مشاوره ، بتوانید با آمادگی کامل خود را برای انجام این پروسه آماده نمایید. در این مقاله به بررسی نکات کلیدی و مهم در رابطه با عمل ترمیمی بینی پرداخته شده است.

 

جراحی بینی ترمیمی در اصفهان - دکتر قدیری

 

انواع روش های جراحی بینی ترمیمی در اصفهان

انجام عمل بینی ترمیمی به روش باز و بسته امکان پذیر است و معمولا بین یک الی دو ساعت زمان می برد. اگر بینی فرد نیاز به اعمال تغییرات زیادی داشته باشد، جراح پلاستیک بینی روش باز را انتخاب می کند. در جراحی بینی به روش باز برشی در پوست بین سوراخ های بینی ( کلوملا ) زده می شود تا جراح بینی بتواند پوست بینی را بلند کند و به صورت مستقیم بر روی ساختار بینی تسلط داشته باشد. با استفاده از روش رینوپلاستی بسته تغییرات جزئی را در بینی می توان ایجاد کرد. در جراحی به روش بسته برش های داخلی جهت دسترسی به ساختمان داخلی بینی ایجاد می گردد. تصمیم گیری در مورد جراحی بینی ترمیمی در اصفهان به روش باز و بسته به جراح بینی بستگی دارد تا بتواند بهترین نتیجه از جراحی ترمیمی بینی را برای شما رقم بزند.

کسانی که مشکلات زیر را پس از عمل اولیه بینی دارا هستند باید جراحی ترمیمی بینی انجام دهند :

  • وجود اشکالات تنفسی برطرف نشده ناشی از عمل اولیه بینی
  • سوراخ های غیرقرینه در بینی
  • برجستگی باقیمانده در پل بینی
  • قوس زیاد در پل بینی
  • گرافت های جا به جا شده در پل و نوک بینی
  • برداشتن بیش از حد غضروف ها و نیاز به ترمیم نوک بینی

جراحی بینی ترمیمی - دکتر قدیری

آیا ترمیم بینی عمل شده بدون جراحی امکان پذیر است یا خیر ؟

برای برخی از مراجعه کنندگان این سوال به وجود می آید که آیا ترمیم بینی عمل شده بدون جراحی امکان پذیر است یا خیر ؟ در صورتی که مشکل بینی فرد جزئی باشد امکان روتوش بینی در مطب با بی حسی موضعی وجود دارد. بیماران باید به این نکته توجه کنند که در صورت نیاز به گرافت گذاری ، رینوپلاستی ثانویه به روش باز انجام می شود و در این شرایط امکان ترمیم بینی عمل شده با بی حسی و در مطب وجود ندارد.

مراقبت های بعد از جراحی بینی ترمیمی

  1. پس از عمل بینی ترمیمی به دلیل دستکاری کردن ساختمان بینی ، مقداری تورم و التهاب و کبودی در بینی ظاهر می شود که با انجام مراقبت های لازم و به مرور زمان رفع خواهد شد.
  2. از کارهای موثری که موجب ایجاد تسریع در روند کاهش ورم و کبودی می گردد، بالا نگه داشتن سر نسبت به سطح بدن می باشد به همین منظور از دو یا سه بالشت به هنگام خواب و استراحت در زیر سر خود استفاده نمایید.
  3. استفاده از کمپرس سرد به مدت ۳ روز و استفاده از کمپرس گرم در ۳ روز بعدی از اقداماتی است که موجب کاهش ورم بینی می شود.
  4. خوردن غذاهای پرنمک و غذاهایی که دارای ادویه زیادی هستند موجب تشدید ورم بینی می شود، مصرف این غذاها را در رژیم غذایی خود به حداقل برسانید.
  5. از خوردن میوه جات و سبزیجاتی همچون هویج که سفت بوده و نیاز به جویدن زیادی دارند بعد از جراحی بینی ترمیمی در اصفهان ، اجتناب نموده و از غذاهای نرم و آبکی استفاده کنید.
  6. سر خود را به سمت پایین نگرفته و از گریه کردن و خندیدن به طور شدید بپرهیزید.
  7. به مدت ۲ هفته سیگار و قلیان نکشید.
  8. به مدت ۱ هفته استراحت نموده و از انجام ورزش های سنگین به مدت ۲ ماه بعد از عمل زیبایی بینی خودداری نمایید.

 

 

دکتر مهدی قدیری ، بهترین جراح بینی اصفهان اقدامات قبل و بعد از جراحی بینی ترمیمی را به طور کامل برای تان شرح خواهند داد.

مزایای عمل ترمیمی بینی

بیمارانی که به دلایلی رینوپلاستی اولیه آن ‌ها با شکست مواجه شده و انتظارات شان فراهم نشده ، رنج می‌ برند. بنابراین با یافتن یک پزشک ماهر به جهت اعمال پروسه این فرایند زیبایی مجدد ، اعتماد به نفس داوطلبان را باز می گرداند. گاهی‌ به جهت جراحی ناموفق اولیه بینی ، مشکلات تنفسی برای بیمار ایجاد می شود که در این صورت با جراحی بینی ترمیمی ، می توان به رفع این ناهنجای ساختاری پرداخت. 

اهمیت پوست در جراحی ترمیمی بینی

در عمل بینی ابتدایی ، بافت بینی تحمل عوارض جراحی را با حداقل تورم ، کبودی و اسکار موجود دارد. در حالی که پزشک در عمل ترمیمی بینی ، برش‌ها را به طور مجدد ایجاد کند ، این امر تا حدودی با محدودیت مواجه است ، به همین دلیل شکاف ها به‌ گونه‌ ای در پوست بینی ایجاد می شوند که آسیبی به آن وارد نشود. گاهی پوست بینی در رینوپلاستی اولیه به آسیبی شدید دچار می شود که باید عمل ثانویه بینی توسط متخصصی متبحر و ماهر انجام شود. میزان تحمل پوست ، طی جراحی بینی ترمیمی کاهش یافته و در به دست آوردن نتیجه مثبت ، محدودیت به وجود می آورد.

تفاوت جراحی بینی ترمیمی با اولیه

  • واکنش‌های بافت داخل بینی در جراحی بینی اولیه ، نسبت به ترمیمی ، شدیدتر است.
  • دستکاری بافت ها در بینی که دو یا چند بار تحت این فرایند زیبایی قرار گرفته اند ، بسیار پیچیده‌تر از اولیه می باشد ، از این رو بیماران می بایست برای مشاهده نتیجه ، صبور باشند.
  • مدت زمان جراحی ترمیم بینی بسیار طولانی ‌تر از اولیه است ، زیرا در این جراحی ، بافت آسیب ‌دیده بیشتر از پروسه قبلی می باشد ، از این رو به دستکاری بیشتری نیاز است. به همین جهت ، زمان ریکاوری نیز افزایش می یابد.
  • در صورتی که نتیجه عمل ترمیم بینی موفقیت ‌آمیز باشد ، عواملی همانند میزان بافت اسکار در روند ترمیم ، جذب غیرهمگون گرافت‌های کارگزاری شده و ورم طولانی ، ممکن است مانع رسیدن زود هنگام بیمار به نتیجه دلخواه از عمل بینی ترمیمی شود.

اهمیت انتخاب جراح بینی ترمیمی خوب در اصفهان

انتخاب جراح بینی از مهم ترین و ضروری ترین اقدامات قبل از جراحی می باشد ، لذا افراد می بایست زمانی که تصمیم به انجام جراحی ترمیمی بینی می گیرند ؛ در وهله اول در راستای انتخاب یک جراح بینی مجرب و کارآزموده تمام دقت خود را بکار گیرند زیرا نحوه عملکرد جراح بینی با نتیجه عمل بینی ارتباطی تنگاتنگ دارد. از اینرو در صورت عدم انتخاب یک جراح بینی خوب و متبحر ، ممکن است دچار عوارضی گردند که گاهی این عوارض جبران ناپذیر بوده و فرد با وجود پرداخت هزینه های گزاف باز هم نخواهد توانست این عوارض را برطرف نموده و اعتماد به نفس خود را بازیابد. چه بسا شاهد آن هستیم که افراد بسیاری به دلیل بی توجهی به اهمیت انتخاب جراح بینی ، نه تنها ایرادات بینی شان طی جراحی رینوپلاستی به طور کامل مرتفع نشده ، بلکه با ایرادات جدید نیز مواجه شده اند و در مواردی نیز با اختلالات و مشکلات حادّ تنفسی نیز روبرو شده اند. غالبا این دسته از افراد پس از مواجهه با چنین مشکلاتی ، تصمیم به انجام جراحی بینی ترمیمی ( جراحی ثانویه ) می گیرند ، در این صورت توجه به مسئله انتخاب جراح بینی اهمیتی دوچندان می یابد ، چرا که عمل بینی ترمیمی به نسبت جراحی اولیه بینی از پیچیدگی بیشتری برخوردار است و انجام آن نیازمند تبحر و تجربه بالای جراح بینی می باشد.

 

جراحی بینی ترمیمی - دکتر مهدی قدیری

 

قبل از جراحی بینی ترمیمی باید چه نکاتی را رعایت کرد ؟

  • پس از انتخاب جراح بینی خوب در اصفهان برای انجام عمل ترمیمی بینی ، باید جهت جلسه مشاوره به مطب وی مراجعه شود.
  • در جلسه مشاوره ، جراح بینی اقدام به معاینه فیزیکی بینی بیمار می نماید و یکسری آزمایشات مخصوص برای وی تجویز می کند که بیمار باید آن ها را انجام دهد و نتیجه آزمایشات را به همراه سایر مدارک پزشکی خود در اختیار جراح بگذارد.
  • متقاضیان جراحی بینی ترمیمی در اصفهان ، باید در صورتی که مبتلا به بیماری های زمینه ای هستند ، سابقه حساسیت به دارو دارند یا داروهای خاصی مصرف می کنند ؛ جراح خود را از این مسئله مطلع و باخبر کنند.
  • خانم های متقاضی عمل ترمیمی بینی ، چنانچه در دوران حاملگی هستند حتما باید به پزشک خود اطلاع دهند ، چرا که انجام این جراحی در دوران بارداری ممنوع می باشد ، البته معمولا خود جراح بینی ، قبل از انجام عمل ؛ برای خانم ها تست بارداری تجویز می کند.

سایر نکاتی که قبل از جراحی بینی باید رعایت کرد ، عبارتند از :

  • جراح بینی به بیماران توصیه می کند که از مصرف آسپرین و کلیه داروهای آسپرین دار از ۲ هفته قبل از عمل تا ۲ هفته پس از آن خودداری نمایند ؛ دلیل تاکید بر این موضوع این است که این نوع داروها موجب اختلال در انعقاد خون شده و در نتیجه منجر به ازدیاد احتمال خونریزی می شوند.
  • در صورت سیگاری بودن و مصرف قلیان و الکل باید از ۲ هفته پیش از انجام عمل زیبایی بینی از مصرف این موارد اجتناب نمود.
  • شب قبل از عمل باید استحمام صورت گیرد ، زیرا تا چند وقت بعد از جراحی بینی ترمیمی افراد مجاز به استحمام نمی باشد ؛ در این مدت ، دلیل ممنوع بودن استحمام به خاطر پیشگیری از خیس شدن اسپلینت بینی می باشد.
  • در روز عمل بیمار باید ناشتا باشد و از ۸ ساعت قبل عمل هیچ نوع ماده خوراکی و نوشیدنی میل نکند ، چرا که اگر معده پر باشد ممکن است محتویات آن به داخل حلق و مجرای تنفسی بازگردد و در فیلد جراحی ایجاد اختلال کند و حتی امکان دارد سلامت بیمار را به مخاطره بیاندازد.

 

جراحی بینی ترمیمی در اصفهان - دکتر قدیری

 

چرا جراحان بینی ، پیشنهاد می کنند برای جراحی بینی ترمیمی ، یکسال صبر کنید ؟

با توجه به اینکه جراحی بينی ، با تغییر در ساختار استخوان و غضروف بينی انجام می شود ، تمامی اصلاحات نیز در این نواحی صورت می گیرد. همچنین در جراحی هایی که میزان تغییرات بسیار است ، پزشک به منظور دسترسی به استخوان و غضروف بینی ، می بایست پوست بينی را از اسکلت آن بلند کرد تا به راحتی و با دید کافی به اعمال تغییرات در این نواحی بپردازد. به طور متوسط پس از پایان جراحی ابتدایی بینی ، یکسال زمان نیاز است تا پروسه ترمیم رینوپلاستی قبلی تکامل یابد و تمام ورم حاصله از آن رفع شود. طی این بازه زمانی ، ظاهر و فرم نهایی بينی نیز به طور کامل قابل مشاهده خواهد بود.

استفاده از غضروف برای اصلاح فرم بینی

در مواردی که حجم بالایی از غضروف بینی فرد طی جراحی اولیه تحلیل رفته ، بهترین جراح بینی اصفهان برای جراحی بینی ترمیمی نیاز به پیوند غضروف دارد که از غضروف های طبیعی و یا مصنوعی استفاده می کند. غضورف های طبیعی ، شامل دنده و یا گوش است. برخی از متقاضیان شاید در ابتدا تصور کنند که با برداشتن غضروف از دنده و یا گوش مشکلی برایشان پیش بیاید اما چنین نیست. پزشک در این مواقع ، با برشی بسیار ظریف ، از غضروف گوش و یا دنده بیمار برداشته و به بینی فرد پیوند می زند. میزان غضروفی که از دنده برداشته می شود نیز بیشتر از غضروف گوش می باشد. از این رو در تغییرات بزرگ تر ، جراح از دنده بیمار استفاده می کند. سوالات بسیاری در خصوص درد حاصل از این تکنیک وجود دارد که باید بگویم برخلاف گمان عموم ، بیمار بعد از انجام پیوند غضروف دردی را تجربه نخواهد کرد ، زیرا در صورت احساس ناراحتی ، از داروهای مسکنی که پزشک برایش تجویز کرده ، می تواند استفاده نماید

هزینه جراحی بینی ترمیمی در اصفهان

مهم ترین عامل موثر در تعیین هزینه جراحی رینوپلاستی ترمیمی دستمزد جراح بینی است. پس از دستمزد جراح بینی عواملی چون هزینه های بیمارستان و هزینه های آزمایشات در تعیین قیمت نقش دارند. دستمزد برخی از جراحان بینی ثابت است ولی برخی دیگر از جراحان بینی با توجه به نوع بینی فرد ، پیچیدگی عمل زیبایی بینی و مشکلی که باید رفع شود دستمزد خود را تعیین می کند. جراحی بینی ترمیمی در اصفهان و سایر شهرها نیز جزو جراحی های پیچیده بینی محسوب می شود زیرا بینی قبلاً جراحی شده است و جراح پلاستیک بینی باید با دقت بیشتری تغییرات اصلاحی را بر روی بینی اعمال کند. انجام جراحی ترمیمی بینی یا عمل بینی ثانویه نیاز به مهارت بالایی دارد به همین دلیل هر جراح بینی قادر به انجام دادن آن نیست. برای اینکه از نتیجه عمل بینی ثانویه رضایت کامل داشته باشید و تمام مشکلات به طور کامل رفع شود بهتر است به یک جراح پلاستیک بینی مراجعه کنید. انتخاب یک جراح پلاستیک بینی ماهر باعث می شود تا پس از جراحی ثانویه بینی بیمار نارضایتی از فرم بینی نداشته باشد. انتخاب یک جراح پلاستیک بینی علاوه بر رضایتمندی از فرم بینی باعث حفظ عملکرد صحیح بینی نیز می شود.

درباره drghadiri2

Call Now Button