جراحی زیبایی بینی گوشتی نوعی عمل زیبایی بینی می باشد و مشخصه این بینی ها داشتن حالت پهن و پوست ضخیم در نوک بینی می باشد. هدف از انجام جراحی بینی گوشتی فرم دادن به بینی در راستای حفظ عملکرد طبیعی بینی و ایجاد بینی متناسب با دیگر اجزای صورت می باشد.

تعریف بینی گوشتی

بینی گوشتی به بینی هایی اطلاق می شود که دارای پوست ضخیم با غدد چربی فعالی در قسمت نوک بینی باشند به طوری که با تحت فشار قرار دادن نوک بینی شاهد ترواش مقداری چربی باشیم و بینی از لحاظ استخوان و بافت ضعیف باشد.

دلیل اینکه بیشتر بینی های گوشتی دارای سر افتاده و کوفته ای هستند چیست؟

بافت و غضروف بینی گوشتی ضعیف است و توانایی نگهداری پوست ضخیم بینی را ندارد به همین خاطر بینی اینگونه به نظر می رسد.

 

جراحی زیبایی بینی گوشتی

 

اقدامات قبل از جراحی بینی گوشتی

  • یکی از مهم ترین اقداماتی که یک شخص، قبل از جراحی بینی گوشتی باید انجام دهد، انتخاب یک جراح بینی ماهر و آگاه است تا از نتیجه جراحی مطمئن شوید.
  • تا دو هفته قبل از جراحی بینی، از مصرف داروهایی که منجر به رقیق شدن خون می شوند، مانند آسپرین و داروهای ضد التهابی مانند ایبوپروفن خودداری کنید.
  • اگر داروی خاصی مصرف می کنید، حتما قبل از عمل بینی گوشتی به پزشک خود اطلاع دهید.
  • حداقل یک هفته قبل تا دو هفته بعد از جراحی بینی، استعمال دخانیات و مصرف نوشیدنی های حاوی الکل ممنوع می باشد.
  • در جلسه مشاوره قبل از رینوپلاستی گوشتی، انتظارات و خواسته های خود را با جراح بینی خود در میان بگذارید.
  • جراح تان از شما می خواهد تا آزمایش خون و معاینات فیزیکی انجام دهید که بدانید کاندید مناسب برای رینوپلاستی می باشید یا خیر.
  • اگر تبخال یا سرماخوردگی دارید، بهتر است قبل از جراحی پزشک تان در جریان بگذارید.
  • یک روز قبل از جراحی بینی خود دوش بگیرید.
  • حداقل ۸ ساعت قبل از عمل بینی ناشتا باشید.
  • به داوطلبان جراحی بینی توصیه می کنیم برای این جراحی زیبایی از جلوی راحت و ترجیحا باز استفاده کنند تا پس از جراحی برای تعویض لباس دچار مشکل نشوند.

نحوه جراحی زیبایی بینی گوشتی

جراحی بینی گوشتی در گذشته نتایج مطلوبی نداشته و بینی برای مدت کوتاهی زیبا به نظر می رسیده به این خاطر که روش جراحی بینی به این صورت انجام می شده که برای کوچک کردن و رفع ایراد بینی بافت و غضروف را برمی داشتند.

امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی به این خاطر که بافت و غضروف بینی گوشتی ضعیف است و برای داشتن نتایج مطلوب حتی در درازمدت جراحی با گرافت گذاری و تقویت بافت و استخوان ضعیف انجام خواهد شد.

نتیجه جراحی بینی گوشتی

نتیجه جراحی بینی غالبا بینی طبیعی می باشد. تورم در این نوع بینی طولانی تر خواهد بود.

سن مناسب برای جراحی بینی گوشتی

رینوپلاستی باید زمانی انجام شود که رشد اجزای صورت به خصوص بینی کامل شده باشد؛ بنابراین اگر می خواهید عمل بینی برای درمان عیب هایی مانند عیوب مادرزادی، مسدود شدن یا ناهنجاری های بینی نباشد، باید تا پایان سن بلوغ صبر کنید. اگرچه برای دختران بعد از ۱۵ سالگی و برای پسران بعد از ۱۷ سالگی می توانند انجام دهند، اما معمولاً پزشکان توصیه می کنند بعد از ۱۸ سالگی این عمل را انجام دهید تا اجزای صورت به طور کامل رشد کند.

جراحی بینی گوشتی با لیزر

یکی از موضوعاتی که ذهن افراد را مشغول کرده و امروزه در سایت های پزشکی با آن روبرو می شویم جراحی بینی گوشتی با لیزر است.

باید گفت که جراحی زیبایی بینی گوشتی با لیزر صحت ندارد و بیان این موضوع بیشتر جنبه تبلیغاتی دارد.

قابل ذکر است که علم آنقدر پیشرفت نکرده که بتوان با لیزر تغییراتی روی استخوان بینی ایجاد نمود تنها کاربرد لیزر در جراحی بینی برطرف کردن ایرادات ظاهری روی پوست بینی از قبیل برطرف کردن آکنه می باشد.

 

 

مراقبت های بعد از جراحی زیبایی بینی گوشتی

به دلیل ضخیم بودن پوست بینی های گوشتی جراحی کردن آن ها به مراتب از جراحی بینی استخوانی سخت تر بوده، عوارض ناشی از آن همچون تورم، شدت بیشتری داشته و مدت زمان طولانی تری برای رفع کامل آن نیاز است. به همین دلیل هم هست که رعایت نکات و دستوالعمل های لازم بعد از جراحی بینی گوشتی ضرورت بیشتری دارد.

از جمله نکات مراقبتی ضروری بعد از جراحی بینی گوشتی عبارتنداز:

  • به مدت ۴ ساعت از خوردن و آشامیدن بپرهیزید زیرا در این مدت زمان بدن به شدت تحت تاثیر مواد بیهوشی بوده و وارد شدن هرگونه مواد غذایی و نوشیدنی به آن ممکن است در فرد موجب بروز حالت تهوع شود.
  • در صورت احساس تشنگی، بعد از ۴ ساعت به میزان کم آب و آبمیوه طبیعی بنوشید.
  • طی روزهای اول بعد از جراحی غذاهای نرم و آبکی همچون سوپ بخورید زیرا خوردن غذاهای سفت موجب تشدید تورم بینی می شود زیرا عمل جویدن توسط فک بالا که به بینی متصل است انجام شده و فشار وارد شده را به بینی منتقل می کند.
  • حتماً بر روی بینی تان چسب بچسبانید این کار موجب سریع تر فروکش کردن تورم بروز یافته در بینی می شود.
  • سدیم موجود در نمک و همچنین ادویه، موجب بیشتر شدن ورم بینی می شود. از همین رو از خوردن فست فود و سایر غذاهایی که حاوی ادویه و نمک زیاد هستند بپرهیزید.
  • رژیم غذایی تان را از مواد حاوی فیبر فراوان همچون میوه، سبزیجات، ماهی، میگو و همچنین آبمیوه های طبیعی و تازه غنی کنید.
  • سر خود را به سمت پایین خم نکنید؛ این کار موجب افزایش خون در سر و صورت و در نهایت شدت یافتن تورم بینی می شود.
  • طی ۳ روز ابتدایی بر روی بینی و نواحی دارای تورم کمپرس سرد و در روزهای بعدی کمپرس گرم قرار دهید.

آیا جراحی بینی گوشتی سخت تر از رینوپلاستی استخوانی می باشد؟

در واقع هر دو بینی استخوانی یا گوشتی پس از جراحی میزان سختی یکسانی دارند اما بینی های گوشتی بهبودی طولانی تری دارند.

عوارض جراحی بینی گوشتی چیست؟

تنها عارضه عمل بینی گوشتی در مقایسه با جراحی استخوانی، دوره نقاهت آن طولانی تر می باشد. منظور این است که به دلیل ضخامت پوست و بافت نرم ۱ تا ۳ سال برای نتیجه نهایی زمان لازم است.

آیا عمل بینی گوشتی برگشت پذیر است؟

این باور رایج در بین مردم وجود دارد که بینی های گوشتی کاندیدای مناسبی برای جراحی بینی نمی باشند؛ زیرا نتیجه جراحی دماغ برگشت پذیر است، اما امروزه وجود روش ها و تکنیک های جدید این مشکل را برطرف نموده اند.

آیا تزریق کورتون در جراحی بینی گوشتی موثر است؟

کورتون ها معمولاً برای کاهش تورم، به داخل بینی تزریق می شود و معمولا بعد از رینوپلاستی گوشتی، به دلیل ضخیم بودن پوست بینی های گوشتی، تورم در آن ها بیشتر از بینی های استخوانی می باشد؛ بنابراین، تزریق کورتون ها به بهبودی سریع تر کمک می کنند.

آیا آنزیم می تواند جایگزین جراحی زیبایی بینی در بینی های گوشتی شود؟

تزریق آنزیم راه حل قطعی برای کوچک کردن بینی گوشتی نیست زیرا افزایش وزن و حتی بارداری نتیجه را از بین می برد و به حالت قبلی باز می گردد.

درباره drghadiri2

Call Now Button