جراحی بینی گوشتی شاخه ای از رینوپلاستی و نوعی جراحی زیبایی بینی می باشد که مناسب افرادی است که از داشتن بینی گوشتی و پهن خود رنج می برند.جراحی بینی از پرطرفدارترین عمل های زیبایی می باشد که با توجه به ساختار بینی به منظور رفع ایرادات ظاهری با حفظ عملکرد بینی انجام می شود. اگر فرد دارای پوست ضخیم در قسمت نیمه پایین بینی و غضروف های ضعیفی باشد ، بینی فرد گوشتی نام گرفته و اگر این عضو تنفسی دارای پوست نازک و غضروف های محکمی باشد ، بعنوان بینی استخوانی نامیده می شود. برای اشنایی بیشتر در این باره ، با این مقاله از دکتر مهدی فدیری ، جراح بینی اصفهان همراه باشید.

 

جراحی بینی گوشتی - دکتر قدیری

 

مشخصه بینی گوشتی این موارد می باشد :

  • غضروف پهن و بزرگ جلوی بینی
  • پوست ضخیم و چرب نوک بینی
  • بافت ضعیف غضروف با حالت ارتجاعی

در جراحی بینی گوشتی در اصفهان غالباً در گذشته چون تکنیک به کار رفته کاهنده بود ، به این شکل که با تراش دادن غضروف و استخوان انجام می شد و برای مدتی ، بینی کوچک و زیبا به نظرمی رسید. اما در حال حاضر ، در عمل بینی گوشتی ، بهترین جراح بینی در اصفهان ، غضروف را تقویت کرده و به آن فرم داده و بازآرایی می کنند. مهمترین کاری که در رینوپلاستی بینی های گوشتی انجام می گیرد ، کاهش بافت از یک قسمت و افزودن بافت به قسمتی هایی است که غضروف ضعیف دارند. بافت افزودنی غالباً از تیغه بینی برداشته می شود و در مواردی ممکن است تیغه بینی غضروف نداشته در نتیجه می توان از غضروف گوش استفاده کرد. قابل ذکر است که غضروفی که از بینی کم شده و یا به بینی اضافه می شود ، باعث جمع ترشدن نوک بینی شده و با تقویت پایه بینی نوک بینی کشیده شده و زیبایی و دوام عمل زیبایی بینی گوشتی بیشتر خواهد بود. چون فرد ، بینی با پوست ضخیم دارد به موجب اینکه شکل پل بینی و نوک بینی مشخص شود ، پیوند غضروف به نوک بینی و پل بینی انجام می شود.

 

نتیجه جراحی بینی گوشتی در اصفهان با دکتر قدیری

  • افرادی که بینی گوشتی دارند و اقدام به جراحی می کنند ، با نظرات بسیار منفی از طرف اطرافیان خود مواجه می شوند.
  • بسیار شنیده است که بینی گوشتی به عمل رینوپلاستی واکنش مثبتی ندارد و پس از گذشت مدتی پس از جراحی بینی گوشتی در اصفهان ، فرم بینی مانند قبل می شود.
  • در عمل بینی گوشتی ، فرم دهی بینی دارای محدودیت است ولی این بدین معنا نیست که بینی گوشتی پس از جراحی زیبایی بینی ، فرم زیبایی نخواهد داشت.
  • در اصل با توجه به ساختار بینی سعی می شود تا زیباترین فرم به بینی داده شود.
  • همچنین دیگر تفاوت بینی استخوانی و بینی گوشتی ، طول دوران نقاهت است.
  • ارتجاع پوست در بینی گوشتی ضعیف است ، به همین دلیل برای رفع تورم و نشان دادن نتیجه نهایی عمل زیبایی بینی نیاز به زمان بیشتری دارند.

 

جراحی بینی گوشتی - دکتر قدیری

 

بهترین جراح بینی گوشتی در اصفهان

متقاضیانی که بینی گوشتی دارند و اقدام به جراحی رینوپلاستی در اصفهان می کنند ، در ابتدا باید یک جراح ماهر را انتخاب نمایند ، زیرا تکنیک هایی برای کسب نتیجه بهتر از عمل بینی گوشتی وجود دارد و تسلط جراح بینی به این تکنیک ها بسیار مهم است . همچنین متقاضیان جراحـی بینی گوشتی در اصفهان باید صبور باشند و در طی دوران نقاهت هیچ نظری در مورد نتیجه جراحـی ندهند و اجازه ندهد نظرات منفی دیگران نیز روحیه آن ها را تخریب کند ، زیرا از بین رفتن تورم بینی گوشتی نیاز به مدت زمان طولانی دارد.

جراحی بینی گوشتی با چند متدی انجام می شود؟

روش های مختلفی برای عمل بینی گوشتی به کار می رود و گاهی از چندین متد ، بطور همزمان استفاده می شود. سه متد اصلی ، برای انجام جراحی بینی گوشتی وجود دارد که عبارتند از آلارپلاستی ، استئوتومی و تیپ پلاستی. در روش اول که پر استفاده ترین متد در بین باقی روش هاست ، جراح اقدام به کوچک کردن پره های بینی می کند و با برش های نواحی داخلی ، بافت های اضافی حذف می شوند و اینگونه پره ها کمی کوچک تر و باریک تر به نظر می رسند. این متد معمولاً همراه با سایر روش ها انجام می شود.

افرادی که دارای شکستگی بینی هستند ، باید از متد استئوتومی برای آن ها به کار برده شود و به این ترتیب استخوان شکسته شده به جای خود بر می گردد و صاف به نظر می رسد. استخوان ها و غضروف های اضافی حذف و پل بینی کوچکتر می شود.

در متد دیگر که تیپ پلاستی است ، نوک بینی های گرد کوچک شده و غضروف ها را تغییر اندازه می دهند ؛ بنابر این سایز آن کوچک و ظریف تر می شود. البته در این روش ، استخوان بینی خیلی دستخوش تغییر قرار نمی گیرد.

نحوه انجام جراحی بینی گوشتی

پس از اعمال بیهوشی عمومی یا بی حسی موضعی بر روی متقاضی ، او آمادگی لازم برای عمل را پیدا می کند و حین جراحی متوجه دردی نمی شود. متخصص باتوجه به شرایط متقاضی و نوع پوست و شکل بینی ، یکی از تکنیک های باز یا بسته را انتخاب می کند. تغییرات مورد نظر از جمله متدهایی که گفته شدند به کار رفته و نهایتاً برش ها ، با استفاده از بخیه های داخلی و خارجی بسته شده و بینی گچ گرفته می شود.

مزیت انجام جراحی بینی گوشتی

  1. باعث بهبود ظاهر فردشده و اعتماد به نفس فرد بالا رفته ، در نتیجه زندگی فرد بهبود می یابد.
  2. می توان اشاره کرد که جراحی زیبایی بینی برای همه نوع پوست ها مشکل می باشد.
  3. با این وجود جراح بینی گوشتی باید تخصص و تجربه لازم را دارا باشد ، و با علم زیبایی شناسی شناخت داشته تا با توجه به دیگر اجزاء صورت بینی را کوچک کرده و نیز بتواند نتیجه مطلوبی را برای فرد حاصل کند.
  4. هزینه عمل بینی گوشتی با توجه به ساختار بینی در افراد مختلف متغیر می باشد.

 

 

مراقبت های بعد از جراحـی بینی گوشتی

ورمی که بعد از عمل بینی گوشتی بروز می نماید ، به مراتب بیشتر از تورم ناشی از عمل زیبایی بینی استخوانی می باشد. همچنین این تورم ، در بینی گوشتی به زمان بیشتری نیاز دارد تا به طور کامل فروکش کند. از همین رو ، افرادی با بینی گوشتی باید برای مشاهده نتایج نهایی حدود ۱ سال و در برخی موارد حتی ۲ سال نیز صبر نمایند. ما در ذیل به نکاتی اشاره کرده ایم که رعایت آن ها موجب می شود تا تورم ناشی از جراحـی بینی گوشتی هرچه سریع تر فروکش نماید :

  • از مصرف فست فود و سایر غذاهایی که در ترکیب آن ها از نمک و ادویه زیاد استفاده شده است خودداری کنید.
  • به میزان زیاد آب و آبمیوه های طبیعی همچون آب هویج و آب کرفس بنوشید.
  • چسب بینی را طبق آموزشی که توسط پزشک داده شده است و به طور مرتب بر روی بینی خود بچسبانید.
  • زمانی که سر به سمت پایین خم می شود گردش خون در ناحیه سر و صورت افزایش می یابد؛ میزان تورم با افزایش گردش خون شدت می یابد. از همین رو باید فردی را هنگام استحمام کنار خود داشته باشید تا برای شستشوی بدن و موها ناچار به انداختن سر به سمت پایین نباشید.
  • از انجام ورزش های سخت و فعالیت های سنگین و هرگونه فعالیتی که موجب عرق کردن تان می شود خودداری نمایید.
  • بینی تان را طبق آموزش پزشک ماساژ دهید.
  • بالاتر قرار گرفتن سر نسبت به سطح بدن موجب هرچه سریع تر فروکش کردن تورم بینی می شود. از همین رو دکتر مهدی قدیری ، جراح بینی اصفهان به بیماران خود توصیه می کنند که هنگام خواب در زیر سر خود دو یا چند بالشت قرار دهند.
  • چنانچه روند فروکش تورم بینی خیلی کند باشد، پزشک اقدام به تزریق آمپول کورتون به بیمار می نماید.

تزریق کورتون برای کاهش ورم بینی

تزریق کورتن عموما با هدف کاهش تورم به بینی انجام می شود که این مورد اغلب پس از انجام عمل بینی گوشتی است. امکان تورم در این بینی ها با توجه به ضخامت پوست بیشتر از نوع استخوانی می باشد. لازم به ذکر است که این تزریق در بینی های استخوانی سبب از بین رفتن بافت های موجود در زیر پوست می شود ، بنابراین پس از جراحی بینی استخوانی به این عضو تنفسی عموما کورتن تزریق نمی شود. به طور مستقیم باید گفت که کورتون مسکن درد نیست ، اما سیستم ایمنی بعد از آن با کاهش حساسیت التهاب را کم می‌کند. با کاهش التهاب ، مشکلاتی مانند سفتی ، درد و ادم نیز کاهش می‌یابد. مدت زمان تاثیر کورتون نیز نسبت به سطح مداخله آن متفاوت می باشد. تزریق کورتون به همراه روش‌های دیگری مانند تمرینات ورزشی و استراحت کاملا درمانی می باشد. با عدم بهبودی پس از چند هفته یا چند ماه ، بیمار می تواند تزریق را تکرار کند.

عوارض جراحی بینی گوشتی

  • بینی گوشتی به دلیل نوع پوست و استخوان هایی که دارد جراحی پر چالش می باشد و امکان به وجود آمدن عوارض بعد از عمل در صورت رعایت نکردن مراقبت ها قطعی می باشد.
  • معمولا میزان تورم بعد از جراحی در بینی های گوشتی بسیار بیشتر از بینی های استخوانی می باشد.
  • امکان افتادن نوک بینی در بینی های گوشتی بسیار بیشتر از بینی های استخوانی است.
  • عفونت یکی دیگر از عارضه های این جراحی است که در صورتی که داروهایی نظیر انتی بیوتیک ممکن است به وجود بیاید.

بهترین مدل برای عمل بینی گوشتی

بهترین مدل ایده آل برای جراحی بینی گوشتی مدل طبیعی می باشد ، در این نوع بینی به دلیل وجود استخوان های ضعیف و پوست ضخیم ، شکل طبیعی بسیار ایده آل می شود.

چسب زدن به بینی های گوشتی

بعد از اینکه گچ یا اتل بینی توسط پزشک برداشته می شود ، وی از چسب زدن بینی بهره می برد. سعی کنید چسب زدن را خیلی صحیح از وی بیاموزید و سعی کنید این کار را خیلی دقیق انجام دهید ، معمولا زمان چسب زدن به بینی گوشتی بسیار بیشتراز بینی استخوانی است.

چه میزان امکان برگشت پذیری در این نوع بینی وجود دارد ؟

در صورتی که در انتخاب جراح بینی گوشتی خوب در اصفهان ، دقت کنید معمولا مشکلی برایتان پیش نخواهد آمد و می توانید پس از مدت ۶ ماه نتیجه خوب و نهایی را مشاهده کنید. البته این موضوع به مراقبت های بعد از جراحی بینی بصورت صحیح و خوب دوره ریکاوری نیز دارد.

آیا استفاده از گرافت در جراحی بینی گوشتی مرسوم می باشد ؟

استفاده از گرافت به دلیل محکم نبودن استخوان ها و غضروف های بینی گوشتی ، روشی مرسوم در این جراحی به شمار می رود و معمولا نتیجه ای بسیار عالی دارد و اینکار باعث استحکام بینی و پیشگیری از افتادگی ان خواهد شد.

هدف از انجام جراحی بینی گوشتی چه می باشد ؟

امروزه با پیشرفت علم پزشکی و تکنیک های نوین تا حد زیادی می توان مشکلات و نواقص مربوط به بینی های گوشتی را اصلاح و بر طرف نمود. در ادامه به برخی از اهداف مهم عمل بینی گوشتی اشاره شده است :

افزایش اعتماد به نفس : معمولا افرادی که بینی گوشتی دارند ، از بزرگی و بد شکلی بینی خود رنج می برند و این مسئله می تواند در کاهش اعتماد به نفس آن ها نقش داشته باشد. این در حالی است که به کمک رینوپلاستی بینی گوشتی تا حد زیادی می توان به بهبود ظاهر آن کمک نمود که این مسئله در نهایت در افزایش اعتماد به نفس افراد نقش بسزایی دارد.

سرپایی بودن پروسه جراحی : جراحی بینی گوشتی در اصفهان با دکتر مهدی قدیری ، بیشتر از ۲ ساعت زمان نمی برد و فرد بعد از به هوش آمدن و بررسی وضعیت جسمانی می تواند به منزل باز گردد تا ادامه دوران نقاهت خود را در منزل سپری نماید. از آنجایی که این عمل به بستری شدن در بیمارستان نیازی ندارد ، جراحی سرپایی در نظر گرفته می شود.

کوتاه بودن دوره نقاهت : دوره نقاهت عمل زیبایی بینی سخت و طولانی نیست. بیشتر افراد بعد از گذشت ۴ الی ۵ روز می توانند به انجام کارهای روزانه خود مشغول شوند ؛ با این حال توصیه می شود برای جلوگیری از بروز عوارض به نکات مراقبتی بعد از عمل بینی گوشتی در اصفهان ، توجه داشته باشید.

غیر قابل مشاهده بودن برش های عمل : جراحی بینی گوشتی با دو تکنیک باز و بسته قابل انجام است. در جراحی بسته برش خارجی وجود ندارد و در تکنیک باز لازم است برش های جراحی در نهایت ظرافت و دقت در چین بینی ایجاد شوند تا بعد از عمل هیچ جای زخم و برشی قابل مشاهده نباشد.

برآورد هزینه جراحی بینی گوشتی

فرقی نمی کند که در کجا زندگی می کنید و قصد دارید جراحی بینی گوشتی انجام دهید و یا حتی استخوانی ، از این رو باید گفت به طور کلی نحوه محاسبه قیمت جراحی زیبایی بینی گوشتی به موارد مختلفی بستگی دارد. به عنوان مثال در صورتی که بینی گوشتی مراجعه کننده انحراف داشته باشد ، این مورد در محاسبه هزینه رینوپلاستی آن شخص تاثیر می گذارد و اگر فرد قبلا عمل بینی انجام داده و به ترمیم نیاز داشته باشد در برآورد هزینه عمل بینی گوشتی تاثیر گذار است. با توجه به اینکه یکی از دغدغه های بیماران در روز مشاوره آگاهی از قیمت است ، پزشک در این روز با معاینه فیزیکی این عضو ، نسبت به اصلاحاتی که باید در بینی اعمال شود ، هزینه دکتر بیهوشی ، آزمایشات انجام شده ، موقعیت مکانی مطب و غیره هزینه جراحی بینی گوشتی را به داوطلب اعلام می کند.

درباره drghadiri2

Call Now Button